nedeľa 17. februára 2019

Svietniky s Fimo a sviečky zo sójového vosku

   
                               
O tom, že som veľký sviečko-maniak som už asi písala v niektorom príspevku. Sviečky u nás horia nielen počas zimných večerov, ale aj v lete, keď sa posedenie na terase pretiahne do neskorej noci. Plameň a teplo sviečky ma vždy naplnia príjemnými pocitmi a vyčarujú útulnú atmosféru.  
Postupne sa mi doma nahromadilo niekoľko sklenených kahančekov a  malých pohárikov , ktoré mi bolo ľúto vyhodiť. Tak som ich znovu naplnila, tentokrát  zdravším sójovým voskom. A aby neboli také fádne dotvorila som ich ozdôbkami z Fimo hmoty.


Sviečky sú z čisto prírodných surovín: sójový vosk , na príjemnú vôňu vanilková aróma  a na farebné tónovanie som použila prírodnú micu. 
A prečo sójový vosk? Je ekologický, pretože sója je plno obnoviteľný zdroj, horí čistým plameňom bez čiernej sadze, je oveľa priateľskejší k nášmu zdraviu a životnému prostrediu v porovnaní s parafínom, ktorý sa vyrába z ropného derivátu a horí  dlhšie.


Na ozdôbky som využila Fimo hmotu. Aby sa mi podarilo vytvarovať pekné srdiečka pomohla som si silikónovou formičkou, ktorú  som niekedy dávno omylom objednala na odlievanie mydla. Nevšimla som si,  že je taká miniatúrna. Dlho ležala nevyužitá  a teraz konečne našla svoje uplatnenie :-). Po vytvarovaní som srdiečka opatrne pritlačila na svietnik a "piekla"  v rúre na 110 stupňov 30 minút. Pre zaujímavý kovový efekt som na ich povrch, ešte pred "pečením" , naniesla strieborný púder . Po vychladnutí som výrobok natrela špeciálnym lakom na Fimo hmotu.  







Zvyknete si zapaľovať sviečky aj vy, aby ste si to doma zútulnili? 



12 komentárov:

  1. Pekné srdiečka si upiekla! Fotky sú, ako vždy, nádherné. Ja sviečky kupujem jeden krát do roka, a to na Vianoce:-)) Nie som sviečko-maniak :-) Krásny týždeň želám!♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Moni, krásné svícny, ty si umíš skvěle hrát. Z fotek už vyzařuje léto a pohoda. Svíčky také ráda používám a celkem často, takže jich není nikdy dost. :o)
    Přeji pohodové dny. D.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pálím, ráda, každý den. Hezké svícny máš.
    Krásné dny. J.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Monika, máš to krásne a vôňa je aj tu!
    Ja nie som taký oduševnený sviečkomaniak, ale keď takto vidím na blogoch tú krásu, hneď si zapálim aj ja. Aj teraz si idem :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Vyrobila jsi krásné svíčky a hezky ozdobila. Líbí se mi to to velké srdíčko s reliéfem :o)
    Pro mě také není svíček nikdy dost, zrovna mi teď jedna hoří na stolku.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Krásne sviečky, pekné prevedenie a tie srdiečka sú ako čerešnička na torte.
    Milujem sviečky a každý deň u nás aspoň jedna horí :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Hezké, vkusně ozdobené!
    Moni, přeji klidné pondělí! Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Na Tvoje svícinky je radost pohledět. Také mám ráda doma i venku rozsvícenou svíčku.
    Hezký den a příjemné i další dny!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Moni, ty jsou nádherné! A obzvláštnit je fimem je skvělý nápad. Jsi kretivní :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Moni, krásne sviečky si vytvorila. Zapálim aj ja rada keď je príležitosť. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Moni, bez svicek snad ani neni domov:-), udelat si svoji by me moc lakalo, tak treba to enkdy zksuim. Hezke dny. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Moni, kam ty chodíš na ty nápady??? Moc hezky tvoříš:)
    Pálím pořád:)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že ste si našli čas pridať komentár k tomuto príspevku. Monika