pondelok 20. novembra 2017

Stop mikroténovým vreckám


Určite to poznáte aj vy. Idete na nákup, kupujete jabĺčka - jedno mikroténové vrecko, banány - druhé vrecko, zelenina tretie...Doma vybalíte nákup a  máte hŕbu plastových sáčkov, ktoré skončia v odpadkovom koši.  Už sme si príliš zvykli na jednorázové obaly, pretože je to veľmi pohodlné: použiť a vyhodiť. Na skládkach sa však  plastové sáčky rozkladajú 300 - 500 rokov.


A tak som rozmýšľala nad nejakou vhodnou alternatívou. Na nete som našla ponuku sieťových vreciek na ovocie a zeleninu, no cena podľa mňa dosť vysoká. Keď som si prepočítala, koľko vreciek potrebujem pri týždňovom rodinnom nákupe, tak ma výsledná suma  odradila.


A čo tak  ušiť si vrecká sama? Doma som našla kúsok tylu, ale určite by sa dala zrecyklovať aj vyradená záclona, v galantérii som dokúpila šnúrku a brzdičky za pár centov. Aby neboli vrecká také fádne, tak som ich ozdobila malými aplikáciami zo zvyškov látky. Ja teda nie som žiadna krajčírka, ale zvládla som to za jeden večer. 


Už som ich otestovala pri nákupe. Sú ľahké a  priehľadné, tovar je v nich  dobre vidieť. Pani  pri pokladni si ich so záujmov prezrela, ale nemala s tým žiadny problém. Akurát treba  trošku opatrnosti pri lepení etikety, ak vážim tovar. 


Neprodukovať odpad (Zero Waste)  nie je jednoduchá vec a možno to ani nie je celkom v našich podmienkach možné, ale aj takýmito drobnosťami môžme prispieť k  tomu, aby sme o niekoľko rokov nemali namiesto krásnych hôr len hory odpadkov.



Prajem vám úspešný štart do nového týždňa. 


17 komentárov:

  1. Krásne vrecúška si ušila ♥ a s tou záclonou to by bol tiež efektný nápad. Pekné dni prajem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Anka. Veru aj záclona by bola dobrá, ja som však po sťahovaní všetky vyhodila a teraz by sa zišla.

      Odstrániť
  2. Super, souhlasím. :-) Pěkný den! D. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Dagmar. Aj na tvojej stránke je veľa pekných a zaujímavých vecí.

      Odstrániť
  3. Nápad se mi moc líbí i pytlíky...Krásné dny.-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Je to zaujímavý nápad, len to by som nesmela sáčky zabúdať doma. Vyzerá to aj pekne, asi prvý moment všetci by v obchode pozerali a krútili hlavami, ale je možné, že za 1-2 mesiace by tých ľudí bolo viac. Ja mám 2 psíkov a chodím s nimi na prechádzky, tak všetky sáčky odkladám a potom použijem.
    Pozrela som si aj staršie príspevky, všetky sú veľmi pekne nafotené, ja to fotenie v poslednom čase flákam, foťák už nevyťahujem, odfotím už len mobilom a hotovo. Krásny deň a pekné tvorenie Zita

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Asi najväčší problém je nezabudnúť vrecká doma. Ďakujem za pochvalu, vo fotení som úplná začiatočníčka, chce to ešte v mnohom zdokonaliť. Ale tvoje obrazy sú pecka.

      Odstrániť
  5. Super nápad, pekné prevedenie a ešte aj eko...
    Pekný večer,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Moni, já mám ty kupované bavlněné. Je v nich nevýhoda, že jsou těžší a není do nich tolik vidět, tak už taky přemýšlím, že si ušiju svoje. Jsi mě motivovala, děkuji :-)
    Zuzka

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Krasa a bohuliby cin. U me je tohle na delsi lokte, uvidime, zda vube cnekdy najdu tu disciplinu. M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marcelka, ono to príde postupne s rokmi :-). Deti odrastú, vyletia z hniezda a potom je viac času na tvorenie aj na skúšanie nových disciplín...

      Odstrániť
  8. Moni, máš ty veru pravdu. Všade sa potriepajú tie igelity. Vrecúška si ešte aj krásne osrdiečkovala. Super nápad. Maj sa krásne. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že ste si našli čas pridať komentár k tomuto príspevku. Monika