nedeľa 17. decembra 2017

Vianočné kolieska s kávovou náplňou


Tieto čokoládové kolieska s kávovou plnkou u nás doma nazývame vianočné, pretože ich pečiem tradične vždy na Vianoce. Musím sa priznať, že ako pribúdajú roky a kilá :-(, tak postupne redukujem množstvo vianočného pečiva, no tieto koláčiky zatiaľ vždy ustáli každoročný redukčný proces. 

Cesto: 375 g hladkej múky, 250 g masla, 140 g práškového cukru, 1 vajce, 2 PL kakaa, 75 g mletých vlašských orechov, 1 bal. kypriaceho prášku, 1 bal.škoricový cukor
Plnka: 200 g biela čokoláda, 60 g maslo, 4 PL horúce mlieko, 1 PL lyžica káva instantná
Na polevu a ozdobenie: biela čokoláda, zdobiace farebné tubičky


Postup: Maslo, cukor, škoricový cukor, kakao, vajce, mleté orechy a múku premiešanú s kypriacim práškom spracujeme do hladkého cesta a odložíme asi na pol hodinku do chladničky. Vychladnuté cesto rozvaľkáme  a vykrajujeme kolieska, ktoré poukladáme na plech vystlaný papierom na pečenie. Kolieska nedávajte tesne vedľa seba, lebo pri pečení trošku narastú. Pečieme vo vyhriatej rúre asi 10 minút na 180 stupňoch. Po upečení necháme vychladnúť a naplníme kávovou plnkou. 
Kávová plnka: kávu rozpustíme v horúcom mlieku a necháme vychladnúť. Čokoládu rozpustíme nad parou a jemne vychladíme. Pridáme maslo a kávu, mixérom dobre prešľaháme na hladký krém. 
Hotové kolieska ozdobíme bielou čokoládou a farebnou cukrovou polevou .
Kolieska by mali postáť minimálne dva, tri dni, potom sa priam rozplývajú na jazyku. 


Posledný predvianočný týždeň býva plný zhonu v práci aj doma. Tak ho prežite v kľude a v pohode. A  ak aj náhodou niečo celkom nevyjde podľa našich predstáv, nestresujme.  Vianoce predsa nie sú o dokonalosti. 




10 komentárov:

  1. Práve som si spomenula, že som si chcela včera večer zarobiť linecké cesto. Zabudla som na to :-( Ináč mám doma zakázané piecť rôzne suché zlepované pečivá, lebo ich aj tak skoro nikto neje. No predsa len, aspoň nejakú vôňu pečenia a vanilky by som rada vniesla do bytu. Tie vaše sú fajn, veľmi pekne sú aj naaranžované a vyfotené. Páčia sa mi aj tie šálky so zimným motívom.
    Prajem krásne a pokojné vianočné sviatky!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja na Vianoce veľa nevypekám, len tak mierne, lebo predsa len koláčiky patria k Vianociam. Tiež prajem krásne vianočné sviatky.

      Odstrániť
  2. Moni, vypadaj skvele, vubec toto cukrovi neznam. Hezke dny. M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Marcelka, u nás sú tieto kolieska už tradičné a ani nepamätám od kedy :-). Pokojné predvianočné dni prajem.

      Odstrániť
  3. Moni, krásne sú. Zajtra idem na to. Chcela som klasické linecké, ale upečiem tieto tvoje. Sa mi páčia aké sú veselé farebné. Dík za recept. Pá. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada Danka, tak nech sa podaria a hlavne nech chutia. Pá.

      Odstrániť
  4. Moni, máš to luxusně nazdobené, obdivuji tvoji pečlivost. Nádhera.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Dáška. Keď ma niečo baví, tak tomu neľutujem obetovať čas ani energiu. Horšie je, že do predvianočného upratovania sa mi až tak nechce :-).

      Odstrániť
  5. Moni, letos už je opravdu dělat nebudu, ale vypadají dokonale!
    Nádherně nazdobené!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Krásné cukrovíčko. Dokonale ozdobené!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že ste si našli čas pridať komentár k tomuto príspevku. Monika