utorok 3. apríla 2018

Čriepky zo sviatočných dní


Na voľné sviatočné dni som sa veľmi tešila . Mali sme kopec plánov na výlety a túry, ale ako to zvyčajne býva človek mieni...osud mení. Nakoniec sme si naplno užili len piatok. Po ceste do Vysokých Tatier sme  odbočili na Pieniny a potom ešte na poľskú stranu ku romantickému hradu Niedzica na brehu Czorsztyńskieho jazera. Je to naozaj čarokrásne  miesto, ktoré ponúka turistom hlavne v letnej sezóne množstvo atrakcií. 


V lete po vodnej nádrži premávajú výletné lode , dá sa tu člnkovať a  na neďalekej pláži aj vykúpať. 


Ďalšou našou zastávkou bol Červený Kláštor.  K tomuto goralskému kraju mám silný citový vzťah, pretože Pieniny  sú  rodiskom môjho otca a vždy sa tu cítim tak trochu  doma.  Je to  miesto, kde  sa rodili, žili a pracovali moji predkovia a čím som staršia tým viac to preciťujem . O goraloch sa hovorí, že sú tvrdí telom, ale mäkkí srdcom. A presne taká je aj príroda, ktorá obklopuje tento nádherný kraj.


 Majestátne Tri koruny. Výstup je trošku namáhavejší, ale odmenou je prenádherný pohľad z vyhliadky na Okraglici. Z tohto miesta sa podľa legendy pokúšal vzlietnuť na svojom lietajúcom stroji aj povestný mních Cyprián, ktorý  žil v Červenom kláštore.  Venoval sa hlavne liečiteľstvu , bylinkám a zostavil unikátny herbár, ktorý predstavuje európsku raritu. Jeho lekáreň, ktorú si zriadil v priestoroch kláštora, bola na tú dobu veľmi pokroková a stala sa známou široko ďaleko. 


Rieka Dunajec v lete ponúka nezabudnuteľný zážitok splav na pltiach.


A toto sú už zábery z Vysokých Tatier,na ktoré som ešte ako-tak  mala chuť a energiu, pretože od piatka večera ma začali kváriť vysoké teploty a pridal sa aj silný kašeľ. Vyskúšala som všetko možné ...od zázvorového čaju s medom až po  tatrancami vraj osvedčený  recept borovičku s horcom :-). Nič nepomáhalo a nakoniec som  skončila  na pohotovosti v Poprade  s diagnózou akútny zápal priedušiek . Zbytok voľných dní som si do sýtosti užila už len hotelovú izbu :-(.  
Nuž smola, ale stávajú sa aj horšie veci v živote.  




Dúfam, že  vy ste prežili  sviatky bez chorôb a podobných neduhov.




27 komentárov:

  1. Moni, moc povedené fotky z výletu, jsou to čarokrásná místa :) Díky za ně. A doufám, že už jsi zdravá a že tě bacily netrápí i doma.
    Přeji prima dny. Petra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Peťka. Tentokrát som si výletovanie veľmi neužila, ale život prináša aj takéto situácie. Pomaly sa zbavujem bacilov, ale ešte stále to nie je ono.

      Odstrániť
  2. Skoro sa uzdrav! Zábery sú nádherné, rozprávkovo krásne. Pekné dni prajem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Anka. Krásne miesta sa fotia ľahko :-).

      Odstrániť
  3. Škoda, že vám plány kvôli chorobe nevyšli. Niedzica. Len nedávno som videla prvý raz fotky tohto hradu, trošku mi na prvý pohľad pripomenul náš Oravský. Keď som sa vtedy na fotku pozerala, vôbec mi v hlave neťuklo, že ja som v dedine takého mena raz bola. Spomenula som si na to až teraz, keď čítam váš príspevok. Vtedajší výlet do Poľska bol neplánovaný, o hrade som vôbec netušila, ani som ho nevidela. Pri tej ceste som si však spomenula na inú udalosť. Vedela som, že pred časom bola v tejto obci odhalená pamätná tabuľa Michalovi Dočolomanskému, ktorý sa tam narodil. Aspoň tú sme v obci našli.
    Skoré uzdravenie prajem!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V Niedzici sa skutočne narodil Michal Dočolomanský. My sme toto čarovné miesto objavili len nedávno a ani sme netušili, že niečo také existuje len pár kilometrov za hranicami . Ďakujem za prianie.

      Odstrániť
  4. Krásny výlet, nádherné fotky, poznám jedine Červený kameň, krásne miesto.
    Tak želám skoré uzdravenie, treba to brať pozitívne, veď mohlo byť aj horšie...
    Pekný deň prajem,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Aďka. Červený kameň je trošku iná lokalita, ale rovnako pekná. Myslím, že každou chorobou nám chce telo niečo naznačiť a ja to tak aj beriem. Pekné dni.

      Odstrániť
  5. Moni, nádherné fotky z kouzelných míst.
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Janka. Sú to naozaj fotogenické miesta, ktoré je radosť fotiť.

      Odstrániť
  6. Moni, nádherná místa jste stihli navštívit. Kochám se tou nádherou. V Tatrách jsem nikdy nebyla, ale jednou .... se tam chci podívat. Přeji Ti, ať už je zase dobře a jsi zdravá na další výlety.
    Hezké dny. D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Dáška. Tvoj blog je tiež plný krásnych fotiek zaujímavých miest. A snáď niekedy zavítaš aj do našich veľhôr:-).

      Odstrániť
  7. Moni, úžasné fotografie moc krásných míst. Měli jste pěkné výlety. U nás bylo o svátcích už krásně teplo, prostě jaro, tak mě trošku zaskočil ten sníh a led na posledních dvou fotografiích. :-)
    Mrzí mě, že jsi skončila až na pohotovosti. Snad ti bude brzy lepé!
    Krásné dny, pa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Dý. Tatry sú ešte celé pod snehom a keď sme odchádzali teplomer ukazoval -6. Ale ja som si to zavretá na izbe ani moc neuvedomovala :-). Aj ja dúfam, že choroba čoskoro ustúpi, veď jar klope na dvere už aj u nás.

      Odstrániť
  8. Monika, krásny výlet! My sme mali tiež plány, ale iba na veľkonočný pondelok sme si niečo z nich splnili. V piatok bolo pekne, ale muž sa pustil do včiel. Potom už len dážď :-(
    Myslím, že si ma inšpirovala, to Poľsko tam nepoznám, možno v lete napravíme.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Danka. Tak o včielky sa treba postarať. Počasie cez víkend naozaj nebolo dobré, ale mne to na tej izbe nejako neprekážalo :-). Aspoň som si konečne prečítala knihu, na ktorú som sa už dlhšie dobu chystala. Všetko zlé je aj na niečo dobré. Do toho Poľska určite odbehnite, je to pekné miesto.

      Odstrániť
  9. Milá Moniko, krásné fotografie z podařeného výletu. Škoda, že vám to skončilo nemocí.
    Kdysi jsme v Pieninách byli, navštívili jsme postupně Vysoké Tatry, Roháče i Nízké Tatry a to několikrát, také jiná místa a zamilovali jsme se .... Slovensko je překrásné.
    Na prvním snímku je v pozadí další hrad?
    Díky za inspiraci.
    Jiřina z N.
    trvalkadahlia.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Milá Moniko, tak jsem nelenila a našla ten druhý hrad na mapě a stihla jsem se podívat, kde jste to byli a už je mi jasno: je to
    Czorsztyn Castle...
    kdyby se mi podařilo umluvit manžela, podívala bych se tam také, stejně mám ,,,spadeno,, na dřevěné kostelíky na východě Slovenska, to mi zatím chybí. A jeden zapsaný v UNESCO je i poblíž tohoto místa ( dle mapy).
    Jiřina z N.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeden drevený kostolík, neviem či presne myslíte tento, je na poľskej strane Pienin v dedinke Sromowce Niżne. Dá sa tam zájsť aj zo slovenskej strany z Červeného Kláštora cez most ponad Dunajec. Navštívili sme ho asi pred dvomi rokmi a je naozaj úžasný.

      Odstrániť
  11. Ďakujem za pochvalu aj návštevu môjho blogu. Som veľmi rada , že sa vám na Slovensku páčilo. V pozadí je zrúcanina hradu Czorsztyn, ktorý je tiež sprístupnený . Prajem všetko dobré.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Milá Moniko, já myslím tento kostelík, je u něj ozn. UNESCO
    https://mapy.cz/turisticka?x=20.2054846&y=49.4712012&z=14&source=osm&id=136128029
    tahle oblast severně od Tater se mi zdá zajímavá a určitě by to tam stálo za pořádné výletování...jen to mám trochu z ruky. Jiřina z N.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jiřinka, tento kostelík nepoznám. Ale podľa mapy je to hlbšie na Poľskej strane. Tak držím palce, možno sa vám podarí ho niekedy navštíviť. A pre mňa je to tiež zaujímavý tip na výlet.

      Odstrániť
  13. Ach to jsou krásné fotky. Škoda, že konec vašeho výletu byl pro Tebe poněkud nepříjemný. Doufám, že už je lépe. V Tatrách jsem byla dvakrát. Jednou jako patnáctiletá se školním výletem a potom už v dospělosti se zájezdem od zaměstnání.To jsme měli tůru na Terryho chatu.
    Klidné dny, Moniko!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem , Hanka. Choroba už našťastie odchádza. To ma teší, že si navštívila naše Tatry, aj keď z Čiech je to asi dosť ďaleko. Ja veru vôbec nepoznám České hory, už sme párkrát rozmýšľali sa tam vybrať, ale tiež je to pre nás dosť vzdialené. Ale v pláne to máme :-)

      Odstrániť
  14. Moni, to e opravdu smůla, ale vybrala sis na stonání moc krásné místo...
    Ráda vzpomínám na Tatry, na Pieniny i na hrad Niedzica.
    Moc ti přeji, aby si pro letošek měla vybráno...
    Pa, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Helenka. Teší ma, že máš pekné spomienky na slovenský kraj. Ja tiež verím, že už ma choroby budú obchádzať. Maj sa pekne.

      Odstrániť
  15. Krásné fotky, krásná příroda.
    Přeji hezké dny. Jana

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že ste si našli čas pridať komentár k tomuto príspevku. Monika