nedeľa 6. mája 2018

zopár záhradných...


Podľa kalendára by mala byť v skutočnosti jar, ale teploty vonku sa šplhajú takmer k letným hodnotám a aj naše "bývanie" sa presunulo smerom vonku.  Záhrada a terasa je od skorej jari do neskorej jesene našou druhou obývačkou a letnou kuchyňou zároveň. Vždy sa teším na pokojné víkendové raňajky na terase sprevádzané spevom vtákov, letné grilovačky alebo dlhé večerné posedenia pri dobrom vínku, sviečkach a hviezdnej oblohe.


Naša záhrada nemá žiadnu koncepciu a  ani konkrétny štýl, napriek tomu je to náš malý kúsok raja na zemi, miesto na relax, oddych, stretávanie s rodinou , priateľmi... proste náš domov. 


Ak máte ruky neustále zababrané od hliny, ak každú chvíľu niečo presádzate, dosádzate, rozsádzate, plejete...tak aj vás, rovnako ako mňa, postihol záhradnícky syndróm:-).
Táto práca ma však dokáže nabiť neskutočnou silou a energiou.


Arónia - po štyroch rokoch konečne zakvitla a ja sa už teším na jej zdravé plody.







Kvetináč - moje  nedávne tvorenie z paverpolu.




Prajem vám pokojný nový týždeň plný slniečka a dobrej nálady.




22 komentárov:

  1. Moni, díky za krásné střípky z tvé zahrady. Věřím, že je to místo relaxu, pohody a příjemných chvil. I my to tak máme. Je to přímo božské. Dřív jsem bydlela v bytovce, už mnoho let jsem ale v domku. Zpět bych už nerada měnila. Zahrada je takový nabíječ energie! I přes bolavá záda a ruce od hlíny 😊
    Měj se krásně. Petra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem , Peťka. Je to naozaj fajn keď má človek kúsok záhradky pri dome, kde môže tráviť voľné chvíle. Ja som v bytovke vydržala rok a pol...Pekné dni prajem.

      Odstrániť
  2. Taky už mám truhlíky i závěsné květináče osázené. Taky tam rádi relaxujeme i když ohýbat záda občas musíme :-)-
    Květináč Tebou vytvořený se mi moc líbí !!!!
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Hanka. Mňa truhlíky s letničkami ešte čakajú, práve dnes som bola na veľkom nákupe v záhradníctve. Takže program na víkend je pripravený. Ale to je taká radostná práca.

      Odstrániť
  3. Roztomilé zábery. Máš krásnu záhradku. Mnoho príjemných chvíľ na terase prajem. Kvetináč je vydarený ♥ Nech sa darí! Ana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Anka. Dúfam, že leto bude pekné, aby sme tie príjemné chvíľky čo najviac užili. Pekné dni aj tebe.

      Odstrániť
  4. Moni, máš krásnou zahradu a vše ti nádherně kvete, radost pohledět. Také na zahradě rádi grilujeme a posedáváme, když je čas. A letos přišlo léto hodně brzy, tak snad brzy neskončí, ať si ty zahrádky všichni dlouho užijeme. :o)
    Přeji příjemné dny. D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Dáška. Veru tohto roku sa leto prihlásilo v riadnom predstihu. Tak snáď nás nesklame ani v ďalších mesiacoch.

      Odstrániť
  5. Krásné fotečky, Moni. Moc ráda jsem se pokochala. :-) Obdivuji tvé světle fialové macešky, ty kdybych sehnala!
    Měj krásné slunečné dny, pa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Dý. Blízko nás je veľké záhradníctvo, kde mali macešky všetkých možných farieb...škoda, že si tak ďaleko :-).

      Odstrániť
  6. Marcela - Nordic Passion7. 5. 2018 20:40

    Nádherné zabery od Vás. Máme to podobně, rádi jsme venku co nejvíce. Užívejte. M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Marcelka. Verím, že si všetci do sýtosti užijeme príjemné chvíle na našich záhradkách.

      Odstrániť
  7. Moni, nafotila si moc krásné detaily vaší zahrady. Překrásné jsou ty koule a květináč!
    Moc tě zdravím a přeji hezký den, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Moni, je to radost to slunce, že? Užívejte, máte u vás krásně!
    Zuzka

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Rozmanitá paleta barev...to jaro je fakt nádherné.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Nádherné fotky, máte krásnou zahradu. Taky se ráda hrabu v hlíně, je to terapie ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Monika,
    Vaša záhrada je nádherná, krásne kvietky všade navôkol, ani sa nedivím, že trávite viac času vonku ako dnu...
    A črepník je nádherný, už som o tej technike počula.
    Prajem spokojné dni,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Moni, krásne fotky. Na aroniu si dávaj pozor, aby ju vtáci nepožrali skôr ako dozrie. My máme celkom veľký krík, ale vtáci sú ju schopní zlikvidovať v rekordnom čase ešte pred dozretím. Ani sme sa nenazdali a bolo po bobuľkách. Dokonca aj pod starú záclonu sa "vopchali", ktorou sme ju prikryli. Takže je to s nou trošku zložitejšie. Maj sa krásne.D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Krásná zahrádka :-)) S áronii to mám přesně jako Dana přede mnou, musím ji otrhat dříve, než si na ní pochutnají ptáčci :-)) No ale něco jíst přece musí :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Krásne nedeľne ranko prajem. Záhradu maš Monika prekrasnu, fotky som si pekne užila. A viem aj oceniť tu drinu, pretože tiež bývame už par rôčkov v dome ale aj pred tým záhradu som mala aj mimo domu.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Zdravím, dnes som si spomenula na tento blog, lebo som písala o anjeloch strážnych :-) a tento blog nesie meno jedného z nich. Neviem, či to je všade rovnaké, ale klikla som na prvú stránku, ktorá sa mi na tú tému ukázala. V záhrade to máš krásne. Ja som sa zvykla realizovať na balkóne, aj kvetinový záhon pri našom dome som založila a starala som sa oň, ale tento rok som akosi stratila chuť. Večne tu fučí vietor a vtedy zvykne poprevracať kvetináče, len si robím zbytočnú robotu naviac a ten záhon pri dome zase nemá prísun vody, takže sa nedá polievať :-( Trošku ti tú záhradu závidím, no ktovie, či by som ešte na nejakej vládala pracovať.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Nádhera, moc se mi líbí osázené netradiční nádoby na vaší zahrádce. Ten květináč se povedl hodně moc. Zdravím ☺

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že ste si našli čas pridať komentár k tomuto príspevku. Monika