nedeľa 20. januára 2019

Hrnčeky s tetovačkou


Priznám sa , že tento nápad ako skrášliť obyčajné plechové hrnčeky nie je môj, zazrela som to niekde na  nete už dávnejšie. Postup dlho ležal v priečinku " To do" a konečne došlo na jeho realizáciu. Plecháčiky s rôznymi kresbičkami sa mi vždy veľmi páčili, ale keďže v maľovaní sa necítim až taká zdatná, nápad s tetovačkou mi prišiel náramne vhod. Ak by ste si chceli "okerkovať" hrnčeky aj vy, tu je postup. Nie je to nič zložité.

Potrebujete:
-  plechový hrnček, ktorý možno máte aj doma
- dočasné tetovačky, môžete objednať tu, v ponuke sú aj  iné motívy, mne sa však veľmi zapáčil tento krížikový motív
- dekupáž lak a lepidlo na keramiku, kúpite v kreatívnych potrebách 
- štetec


V prvom rade je dôležité hrnček dobre odmastiť, najlepšie handričkou s octom. Potom vystrihnite motív z hárku a odstráňte priesvitnú fóliu. Tetovačku priložte na hrnček a jemne navlhčite vlažnou vodou až kým  nezačne sama schádzať.  


Po zaschnutí naneste štetcom v tenkej vrstve dekupáž lak a lepidlo na motív, ktorý sa  otlačil na hrnček. Lepidla naozaj netreba veľa. Ak vám lepidlo pretečie mimo motív, servítkou opatrne očistite okraje.


Lepidlo nechajte dôkladne zaschnúť. Nakoniec hrnček zapečte v rúre na 140°C maximálne 5 min. Čas si ustriehnite, lebo ak necháte hrnček v rúre dlhšie, tetovačka  zhnedne. 


Hrnček umývajte len ručne, v umývačke by sa mohla tetovačka poškodiť.


Hrnčeky sú hotové, už len naliať do nich niečo dobré... pre tých, čo nemusia rátať kalórie  možno horúcu čokoládu  a pre nás ostatných fajnový voňavý čajík :-). 



Cez víkend som počula v rádiu, že vraj tretí januárový pondelok je najdepresívnejším dňom v roku. Dovolím si s týmto tvrdením nesúhlasiť,pretože si  myslím, že každý deň je taký dobrý ako si ho sami urobíme. A keď nás aj prepadne splín zo šedivých januárových dní, najlepším liekom na to  je tvorenie, zamestnať  si hlavu aj ruky niečim kreatívnym, čo nám robí radosť. Aspoň u mňa to platí na 100 %. 
Máte aj vy svoj  recept na to, ako prežiť šedivé januárové dni?

25 komentárov:

  1. No super nápad:))))a jednoduchý pro každého ;)
    Diky za tip. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka Evi, sama som sa čudovala aké je to jednoduché.

      Odstrániť
  2. Mne tiež najviac pomáha robiť niečo kreatívne. A hneď ako prvé ráno v duchu zaďakovať za všetko a všetkých čo mám okolo seba <3 Hrnčekom tie tetovačky veľmi pristanú :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Miška. Napísala si to krásne o tom ďakovaní...na to by sme určite nemali zabúdať.

      Odstrániť
  3. Vybrala jsi hrnečkům moc hezké tetovačky - padnou jim...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Stáni. Som rada, že sa páčia :-).

      Odstrániť
  4. Dokonalé ... takto dozdobené plechášiky sa mi veľmi páčia ... Monika, pekný týždeň a pondelok bez spleenu ... :) L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Laury. Dúfam, že ten spleen nás všetkých obíde :-).

      Odstrániť
  5. Tak, teraz máš pekné, otetované hrnčeky. Veľmi milé motívy si vybrala a fotky sú krásne. Nádherný týždeň želám!♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka, Anka. Folklórne motívy mi v poslednom čase dosť učarovali. Aj Tebe pekný týždeň.

      Odstrániť
  6. Velmi hezké a svým způsobem nikterak složitý způsob zdobení.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Hanka. Naozaj to nie je nič zložité a celkom efektné. Aj Tebe pekné dni.

      Odstrániť
  7. Moni, tak to je skvělé zdobení, to se mi moc líbí! Myslíš, že by to šlo i na porcelán?
    Měj prima dny, Petra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Peťka. Určite sa môžu tetovačky použiť aj na porcelán. Ak by si to vyskúšala, tak nezabudni dať na blog :-).

      Odstrániť
    2. Moc díky :) Jen jsem u nás zatím nikde neviděla tak pěkné tetování.... Ale určitě dám pak vědět, když se povede :)

      Odstrániť
  8. Moni, super nápad a celkem jednoduché zpracování. Hezky jsi je i nafotila. :o)
    Přeji příjemný večer. D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka Dáška, naozaj je to jednoduché a na plechových hrnčekoch to veľmi dobre vyzerá.

      Odstrániť
  9. Moni, vypadají moc hezky, přesně v duchu lidových tradic!
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem . Ľudové motívy ma v poslednej dobe berú. Pekný deň aj Tebe, Helenka.

      Odstrániť
  10. Ahoj Monika, chválim krásny nápad, nádherný motív a Tvoju činorodosť. Pre mňa bol pondelok ťažký, keď som ešte chodila do práce. Teraz keď je relatívne "dobrá" noc, že mama je v pohode, tak ráno mi ho "spríjemní" a potom mám skazený celý deň. Viem, že je to choroba, ale je to už úplne iný človek a robí veľmi nepríjemné veci, nedá si povedať, vysvetliť. Nedávno som našla na okne omrvinky z pečiva, potom sa sama priznala, že kŕmila nejaké zvieratko aj okno bolo celé zamastené. To je jedna z príjemnejších perličiek, ktoré na mňa čakajú každý deň aj noc.
    Dúfam, že som Ti neskazila náladu, prajem krásny, mrazivý deň.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Emily. Vôbec si mi neskazila náladu, pretože úplne chápem , že obdobie, ktoré teraz prežívaš nie je pre teba vôbec ľahké. A máš moju veľkú poklonu, ako to zvládaš a že si vôbec ochotná to robiť. Prajem všetko dobré.

      Odstrániť
  11. Hrnčeky sú krásne a vyšívaný motív je perfektný, taký by sa mi hodil :-)
    Musím sa po tých "tetovačkách" poobzerať.
    Pekný zvyšok týždňa,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Celkem jednoduché provedení, ale ten nápad je úžasný. Já využívám plechové konvičky a nočníky, které nastříkám většinou modrou barvou a na bílé dělám barevné puntíky. Dál moje výtvarné umění nedosáhne ☺☺☺

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Moni, bezva napad a jeste lepsi vysledek. At z nich caj chutna! M.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Tak teda hrnečky jsou super! Paráda! Ideálně bych se na to hned vrhla mít to doma, mám nějakou tvořivou náladu a koukám, že se povedlo :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že ste si našli čas pridať komentár k tomuto príspevku. Monika