pondelok 9. októbra 2017

Churros - spomienka na Španielsko



Churros (čítaj čuros) je tradičné španielske pečivo , ktoré som prvýkrát ochutnala na tohtoročnej dovolenke v Andalúzii. Táto dobrôtka sa tak trošku  podobá našim  fánkam. Churros sa zvyčajne  jedáva na raňajky s hustou čokoládou alebo kávou. Dá sa kúpiť takmer  v každej kaviarni či cukrárni, alebo v stánku na ulici len tak do kornútka. Aj mňa táto lahodná pochúťka dostala  a tak som vygooglila  recept a  skúsila si ju pripraviť aj doma.

Do hrnca som dala 310 ml mlieka, 4 lyžice masla, 1 lyžicu cukru, vanilku a štipku soli a za stáleho miešania nechala prevrieť, až kým sa cukor nerozpustil. Potom som prisypala 140 g hladkú múku, pár minút som to miešala, až sa z cesta sformovala taká guľa. Tú som premiestnila do misky a nechala asi 5 minút chladnúť. Mixérom som do tejto masy zapracovala postupne 3 celé vajcia. Cesto som vložila do cukrárskeho vrecka a do rozpáleného oleja vytláčala kúsky , ktoré som vysmažila z oboch strán. Nechala som odsať tuk na papierovej utierke. Ešte teplé som posypala cukrom zmiešaným so škoricou.

 

 Správne pripravené churros má byť na povrchu chrumkavé , vo vnútri mäkké a nesmie byť mastné.  Moje neboli vyslovene zlé, ale ani zďaleka nie také dobré ako tie originálne v Španielsku.  Nuž každý sme majstri na niečo iné. Možno  im by sa zasa nepodarili také dobré halušky ako robím ja :-).


Okrem sladkej sangrie a kvalitného olivového oleja sme si z dovolenky priviezli ešte takýto milý  suvenír. Keramické dlažby a obklady sú typické výrobky  pre Španielsko. Nápis na dlaždici v preklade znamená asi toto: Nech Boh žehná každý roh tohto domu.


Všetkým vám posielam rovnaké prianie.



6 komentárov:

  1. Monika, máš pravdu, halušky najlepšie urobíme my, oni zas svoj čuros :-) A že to je tak, je to najlepšie, čo môže byť, aspoň sa na cestách môže tešiť aj naše brucho, nielen oči :-)
    Tá dlaždička je nádherná, svieže farby a krásny text!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem, Danielka. Asi je to tak, že národné jedlá vždy najlepšie chutia priamo v krajine, z ktorej pochádzajú.

      Odstrániť
  2. Monika,
    narobila si mi chute :-)
    Španielsko je aj na mojom zozname miest, ktoré chcem raz navštíviť.
    A tá dlaždica je super,s krásnym textom, milá, nevšedná spomienka.
    Pekný deň,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Aďka, Španielsko je krásne, môžem odporučiť :-).

      Odstrániť
  3. Moni, ten čuros by mi určite chutil. Mám rada také šiškovité veci. :)Dlaždička je krásna s ešte krajším textom. zdravím. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jsou k nerozeznání! Taky si ráda z cest vozím nové recepty.
    Po těch by se u nás zaprášilo. To je jisté :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že ste si našli čas pridať komentár k tomuto príspevku. Monika