pondelok 17. decembra 2018

Ekologické balenie darčekov


Pekne zabalené darčeky asi neodmysliteľne patria k slávnostnej atmosfére Štedrého večera. Len mi je vždy ľúto, keď po ich vybalení  ostane hŕba potrhaného papiera, ktorý zvyčajne skončí v koši. Farebné papiere, ktoré sú neekologické už svojou výrobou a nedajú sa recyklovať,  nekupujem  dávnejšie. V jednom obchode som uvidela tieto papierové  tašky z recyklovaného papiera, ktorý je biologicky rozložiteľný v prírode. Zopár som si ich kúpila, aj keď v tej chvíli bez jasného zámeru. A teraz mi prišli celkom vhod. Keďže  sa mi zdali dosť  fádne,  tak som  ich trošku dozdobila. 
Použila som šablónovaciu pastu, ktorá vytvára pekný plastický efekt a washi pásky. 





Ako stojíte s vianočnými prípravami ? Už máte všetko nachystané, napečené, nakúpené? Mňa trošku zbrzdila minulý týždeň chrípka, ktorá ma na pár dní uväznila v posteli a dosť narušila plány. Ale aspoň som si pozrela zopár vianočných filmov, na ktoré inokedy neostáva čas. Máte nejaký obľúbený vianočný film? U mňa sú to Pelíšky a S tebou ma baví svet.


Prajem Vám kľudný predvianočný týždeň bez zhonu a stresu.


19 komentárov:

  1. Moni, tak ty jsou krásně nazdobené! Já ty barevné papíry taky nepoužívám. Kromě toho, že se mi málokterý líbí, jsou navíc velmi tenké a snadno se protrhnou. Zvykla jsem si kupovat v papírnictví obyčejný přírodní balící papír. Je taky takto hnědý a moc příjemný. A vloni jsem u nás v Lidlu koupila podobný.... hnědý, pevný, nelesklý.
    Tašky jsou prima nápad a vydrží i na další roky, ty nikdo jako papír neroztrhá :)
    Měj prima dny. Petra
    PS: Pelíšky miluju 😊

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Peťka. Prírodný baliaci papier je tiež super. Teší ma, že ľudia už začínajú viac rozmýšľať nad tým, aby zbytočne nezaťažovali prírodu.

      Odstrániť
  2. Moni je to prima napad. Take finisuji s pripravami, jen mam jeste nejake "pracovni" povinnosti. M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Marcelka, dúfam, že postupne aj tie pracovné povinnosti vybavíme :-), aby sme si mohli užívať v pokoji sviatočné chvíle.

      Odstrániť
  3. Moni, úžasný nápad a tašky jsi krásně vylepšila. S filmy souhlasím a ještě doplním: vánoční díl "Bylo nás pět", ten miluju. Zrovna včera jsme si ho pustili. .o)
    Přeji krásné předvánoční dny. D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Dáška. Občas je fajn si spríjemniť chvíľu aj nejakým pekným filmom.

      Odstrániť
  4. Krásna realizácia s perfektným nápadom. Ani ja nemám rada tú kopu papierov po rozbalení darčekov, ktorá je obrovská :-)
    Ja mám rada Tri oriešky a S tebou mně baví svět...
    Prajem pohodový advent,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka, Aďka. Tri oriešky sú klasika, ktorú sa nedá nemilovať :-).

      Odstrániť
  5. Monika, tiež nepoužívam farebný vianočný papier ... Ja som ušila textilné vrecúška z drobnej vianočnej látky , dozdobila som ich aplikáciou, každý si už svoju pozná. A ak sa darček do vrecúška nevmestí, zabalím ho do bieleho papiera a aplikáciu namaľujem ... Tvoje tašky sa mi veľmi páčia ... na budúci rok aj u nás urobím zmenu ... :)
    Taký nútený oddych niekedy príde celkom vhod ... teší ma, že ti je už lepšie ... Ja si cez Vianoce rada pozriem Perinbabu, Sedem zhavranených bratov, Pelíšky mám tiež rada, a ešte Lásku nebeskú, super anglickú romantiku ... :) Monika, maj sa dobre ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Textilné vrecúška sú úplne najlepšie, pretože obdarovaný ich môže využiť aj po vybalení darčeka. Choroba je už prekonaná, takže už som opäť vo víre vianočných príprav :-).

      Odstrániť
  6. Originálne a zaujímavé zároveň balenie darčekov. Pre mňa je to zdĺhavé, tak balím do kupovaného papiera, ktorý potom ide na oheň. Rada pozerám vianočné rozprávky, všetky. Stále však mám veľa práce, zídeme sa celá rodina a je u mňa moja mama, o ktorú sa starám a tá si vyžaduje 24 hodinovú opateru. Prajem krásny už čoskoro vianočný čas.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka Emily. Verím, že pri starostlivosti o maminu Ti na tvorenie nezostáva veľa času. Ale je to úžasné keď sa môže na sviatky zísť celá rodina. O tom sú Vianoce.

      Odstrániť
  7. Moc krásný nápad, tašky se ti povedly. Já také nemám ráda ty barevné, přeplácané, tenké papíry. Už loni jsem koupila v Lidlu hnědý pevný papír s červenými vločkami, letos jsem si ho koupila znovu a ještě mám z Jysku jeden takový jednoduchý se stromečky. Než filmy mám radši pohádky, i když S tebou mě baví svět je taky super. Já se těším na Anděl Páně a S čerty nejsou žerty.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Katka. Andel Pána si tiež rada pozriem.

      Odstrániť
  8. Krásne tašky si vyrobila. Podarili sa ti. My tiež používame už roky tašky, každý má svoju. Ja mám rada cez Vianoce rozprávky, najradšej Tři oříšky pro Popelku. Dnes začínam piecť a dnes dorazí posledný darček. Takže darčeky už mám. Každý deň teraz až do piatku pečiem. Cez víkend upratčák :-) Pokkojné dni želám♥

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Moni, kdykoli tyhle tešky někde vidím, kupuji je. Ty si je navíc nádherně nazdobila, dárečky budou u vás moc krásně zabalené!
    A vánoční filmy - Láska nebeská, Anděl Páně, Pelíšky ... určitě by jich ještě pár bylo.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Monika, tie sú nádherné!
    Prajem ti krásne predvianočné chvíle pri takomto krásnom tvorení!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Moniko, moc krásné tašky, povedly se Ti
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Hezky jsi tašky ozdobila. Taky někdy ,,obyčejné tašky" takto zdobím, ale jako vánoční obal jsem je ještě nepoužila. Zatím jsem do nich dávala dárky k narozeninám nebo svátku ap. Letos už mám dárky zabalené, takže za rok !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že ste si našli čas pridať komentár k tomuto príspevku. Monika