štvrtok 26. júla 2018

Zapichovátka z modelovacej hmoty



Ak máte náladu na malé tvorenie, prinášam vám  nápad  na zapichovátka do kvetináčov z  hmoty Fimo.  
Fimo je  plastický modelovací materiál,  z ktorého so štipkou kreativity vytvoríte naozaj zaujímavé veci. Neobsahuje žiadne látky, ktoré by boli  nebezpečné pre zdravie.  Modeluje  sa s ním podobne ako s hlinou, no na vytvrdnutie nepotrebujete špeciálnu pec, stačí aj obyčajná elektrická rúra v kuchyni. 

Na prácu s fimo hmotou existujú rôzne špeciálne náradia, ale nám postačia aj obyčajné kuchynské pomôcky: vaľkač na cesto, vykrajovátko na pečivo, potravinová fólia, ostrý nôž, nejaká tvrdá rovná podložka, plech, papier na pečenie a dve šikovné ruky,  ktoré určite máte :-).


Z modelovacej hmoty si vyvaľkáte cez potravinovú fóliu placky, z ktorých si vykrojíte niekoľko kruhov, ktoré prerežete ostrým nožom na dve polovice. Tieto preložíte na seba a vymodelujete do tvaru okvetného lístka. Plech vysteľte papierom na pečenie. Postupne naň ukladajte jednotlivé lupienky vedľa seba do kruhu, až kým vám nevznikne kvietok.


Ďalšie kvietky si môžete vyrobiť týmto spôsobom: Z bielej hmoty vytvarujte jeden hrubý valec a z fialovej tri tenké. V bielom valci urobte tri zárezy ostrým nožom. Vzniknú vám akési žliabky, do ktorých opatrne natlačte fialovú hmotu a v dlaniach vytvarujte valec. Z ružovej  hmoty vyvaľkajte placku a valec v nej obaľte. Z takto vzniknutého tvaru narežte ostrým nožom krúžky, z ktorých vymodelujete lupienky. Ukladajte na plech do tvaru kvietka. 
Hotové výrobky je potrebné dať vytvrdnúť - "upiecť" v elektrickej rúre 20 až 30 minút na 110 stupňoch a nechať v rúre až do úplného vychladnutia. 


Vychladnuté kvietky som nalakovala bezfarebným lakom . Na rubovú stranu som prilepila taviacou pištoľou špajdle a originálne zapichovátka sú hotové. 







Nakoniec mi ostali rôzne farebné zvyšky modelovacej hmoty. Čo s nimi? Všetko som zmiesila do jednej gule, ktorú som rozvaľkala na placku a vykrojila štvorce . Poslúžia ako podložky pod poháre a šálky. 
Určite je veľa ďalších dobrých nápadov, ako využiť túto hmotu. Ak ste už s Fimom pracovali a  máte ďalšie kreatívne tipy, budem veľmi rada, keď sa s nimi podelíte.


Práca s touto modelovacou hmotou je naozaj ľahká a veľmi zábavná . Možno je to aj dobrý tip, ako vyplniť deťom čas počas upršaného prázdninového dňa.
Prajem vám veľa zábavy pri tvorení. 



33 komentárov:

  1. Monika, krásne si sa pohrala a výsledok je super!
    Pa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Danielka. To si naozaja trafila, že pohrala...tvorenie je pre mňa naozaj skvelá zábava :-). Prajem pekné dni.

      Odstrániť
  2. Prvý krok, kúpu hmoty, som zrealizovala už viac ako pred rokom. Teraz ma ešte čaká kúpa farbičiek a štetcov :-) Totiž, ja som si myslela, že také niečo nájdem v zbytkoch školských potrieb po mojich synoch. Nič som nenašla, všetko vyhodili. Možno sa mi do roka podarí dať dokopy aj ostatné, aby som mohla konečne niečo aj vytvoriť. Tvoje zapichovátka sú veľmi pekné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Danielka, aj som sa pousmiala nad Tvojim vtipným komentárom. Tak držím palce, aby to bolo do roka a do dňa :-).

      Odstrániť
  3. Výsledek je okouzlující, zápichy úplně rozkvetly zelené rostliny. Celý návod velmi vítám a je to skvělý tip na tvoření v deštivém dni.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Dianka. Kvetinkové zapichovátka naozaj oživili zeleň v kvetináči. Prajem pekné letné dni.

      Odstrániť
  4. Krásne zápichy do kvetináčov, hneď kvietky ožili...aj my máme doma peknú výbavu s fima...
    Aj tie podložky sú super, dobrý nápad a farby sú krásne.
    Pekný večer,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Aďka. Hmota fimo je naozaj veľmi všestranná a hlavne deti sa s ňou dobre zabavia. Prajem pekné leto.

      Odstrániť
  5. Milé, v kvetináčiku vyzerajú zapichovátka veľmi dobre ... ďakujem za inšpiráciu a návod ... Pekné ti dni prajem ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Lauri. Teším sa, že som mohla inšpirovať. Pekné leto.

      Odstrániť
  6. Jé ty se povedly, paráda. Přidávám si na seznam toho, co chci vyzkoušet. Hezké léto.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka, Betka. Držím palce, nech sa tvorenie podarí a prinesie radosť aj zábavu.

      Odstrániť
  7. jéééj Monika tie sú krásne!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Přeju hezký letní den.
    výborný nápad,přijdou vnučky na prázdniny,máme dobrý tip,děkuji.
    na Váš příspěvek o Oravě jsem napsala malé vzpomínání.
    návštěvu rodného místa mého tatínka necháme asi na podzim,je dost horko a to se špatně cestuje. přeju hezké dny a hodně inspirace. z Moravského Slovácka zdraví a na Gemer mává Helena.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem a verím, že pre vnučky to bude dobrá zábava. Dúfam, že sa vám návšteva Gemera podarí, aj na jeseň je tu krásne. Posielame pozdravy na Moravu.

      Odstrániť
  9. Moc pěkná zapichovátka. Hmotu Fimo jsem ještě nezkoušela. Spíš jsem něco tvořila ze samotvrdnoucí hmota, ale výrobek není na venkovní zdobení, protože na něj působí vliv počasí. Fimo zkusím. Díky za tip.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka, Hanka. Ja zasa veľmi nepoznám samotvrdnúcu hmotu. Zapichovátka z Fima mám v altánku a na terase, takže tiež nie sú priamo na daždi alebo slnku. Uvidím ako prežijú do jesene. Pekné dni prajem.

      Odstrániť
  10. Moni, kytičky jsou parádní, hned jsou rostlinky veselejší. Fimo hmotu znám už dlouho, před mnoha lety jsem si z ní vyráběla třeba i šperky a nebo označovače na klíče :) Ale už jsem s ní dlouho nepracovala, před časem jsem zbytky nespotřebované hmoty vyhazovala, protože za těch několik let ztvrdla na kámen. Tak budu muset zase nějakou koupit :)
    Měj se moc krásně, Petra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Peťka. Na nete som našla niekoľko inšpirácií aj na šperky...možno v zime niečo vyskúšam. Prajem pekné letné dni.

      Odstrániť
  11. Moni, krásné kytičky, vypadají jako lízátka. Hmotu neznám, ale koukám, že výrobky z ní jsou parádní, třeba ty podšálky. :o)
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Dáška. Fakt, keď teraz tak pozerám na fotky, naozaj vyzerajú ako lízatká...dúfam, že doma si ich nikto nepomýli :-).

      Odstrániť
  12. Moni, krásne sú. Ozaj jak lízatka. :):)Nepoznám, neskúšala som niečo takéto. Maj sa pekne. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka Danka. Budem musieť dávať pozor,keď príde nejaká detská návšteva, aby ich fakt nezačala ochutnávať :-)...

      Odstrániť
  13. Moni, tvoje zapichovátka mi připomněla roksová lízátka, která jsem milovala jako malá holka :-). Jinak s fimem jsem ještě nepracovala. Podle tvého popisu se to nezdá složité, tak byh to možná mohla vyzkoušet a pak použít na dárečky pro kolegy (až se zima zeptá... ;-).
    Hezký den

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Stáni. Vyskúšaj, s Fimom sa pracuje naozaj veľmi ľahko a neexistuje nič originálnejšie ako vlastnoručne vyrobený darček pre priateľov či kolegov. Prajem pekné letné dni.

      Odstrániť
  14. Moni, moc krásně ti rozkvetly květináče! Sama jsem si Fimo hmotou nepracovala, předpokládám, že to je nástupce Moduritu :o). Mám známou, která z Fima dělá šperky. Občas žasnou, co umí vykouzlit!
    Tvé kytičky se mi moc líbí!
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Helenka. Je to naozaj podobné ako Modurit. Šperky z Fima sú tiež veľmi originálne a možno vyskúšam aj niečo také. Pekné letné dni.

      Odstrániť
  15. Z Fimo hmoty jsem nikdy nic nezkoušela, ale vím, že se z ní tvoří různé šperky. Přiznám se, že se mi nikdy moc nelíbily. To tvé zápichy jsou mnohem hezčí. Moc hezky jsi nakombinovala barvičky.
    Přeji krásné dny. Pa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Dý. Teší ma, že sa ti kvietky páčia. Farby sú dosť sýte, ale myslím, že na leto sa hodia. Maj sa krásne.

      Odstrániť
  16. Moni, krásné.... v tom horku žádné tvořivé ambice nemám :)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka, Evi. Po týchto pekelne horúcich dňoch už asi ani ja :-).

      Odstrániť
  17. Moni, dalsi prima napad. I ty podtacky jsou nadherne!!! Ja v tom teplem pocasi u nas nemam chut det´lat vubec nic:-). Hezky vecer. M.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že ste si našli čas pridať komentár k tomuto príspevku. Monika