nedeľa 17. marca 2019

Chia puding - tip na zdravé raňajky


Pred niekoľkými mesiacmi ma rôzne zdravotné neduhy donútili radikálne zmeniť stravovanie. Zo stravy som absolútne  vylúčila cukor a sacharidy znížila na minimum. Do jedálnička som zaradila  viac zeleniny, bobuľové ovocie , orechy , semienka a zdravé tuky. Musím povedať , že sa fakt cítim  lepšie a aj niektoré zdravotné problémy vymizli . Len je to trošku náročnejšie vymýšľať, čo každý deň na tanier a čím nahradiť sacharidové  jedlá. 


Skvelou alternatívou raňajok je tento chia puding s ovocím. Veľmi som si ho obľúbila.   Príprava je rýchla, zaberie len niekoľko minút. Zvyčajne si ho pripravujem večer do pohárika a ráno jednoducho  zoberiem so sebou do práce. 
 Semienka šalvie hispánskej , nazývanej chia,  sú bohaté na omega-3 mastné kyseliny,vitamíny a minerály. Okrem iného znižujú hladinu cukru v krvi , krvný tlak a predstavujú výborný zdroj energie.  


Na jednu porciu potrebujeme 250 ml kokosové mlieko, 2 lyžice chia semienok,  môžete pridať sladidlo napr.med , agáve alebo javorový sirup, ale keďže kokosové mlieko má sladkastú chuť, ja nepridávam nič.  Na dochutenie  ešte môžete pridať vanilku, mandľové maslo,na sucho opražené mandľové lupienky... V poháriku dôkladne zmiešam mlieko so semienkami, pridám vanilku a ovocie. Odložím na niekoľko hodín, najlepšie na noc do chladu. Chia semienka nasajú tekutinu, zväčšia svoj objem a vytvoria akýsi gel. Ráno mám pripravené raňajky, ktoré len šupnem do tašky a zjem v práci, keďže doma to zvyčajne nestíham :-). 
Ak puding pripravujem pre návštevu, tak sa snažím o trošku atraktívnejšie servírovanie. Napríklad s ovocnou omáčkou, ktorú pripravujem tak, že do rozvareného ovocia pridám chia semienka a nechám stuhnúť. 


Vyskúšali ste už chia semienka? Chutia vám?

Prajem Vám úspešný štart do nového pracovného týždňa.


14 komentárov:

  1. Ja som chia semienka ešte nejedla. Čítala som, že výživovo vraj nie sú bohviečo, naša pohánka je vraj na tom lepšie. Tú zjem, aj keď chuťovo to je nič moc. Ale pekné fotky si urobila aj naaranžované to je krásne. Pekný týždeň želám

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja mam chia semienka rada a casto si ich davam prave takto na ranajky s ovocim. Rovnako ako ty si pohar predpripravim vecer, rano pridam len ovocie. Chvalim tvoj novy sposob stravovania. Tiez by som to potrebovala. Bez cukru, to by som aj dala, ale sacharidy, tvrdy oriesok. Milujem cestoviny, chlebiky, zemiaky a ryzu... snazim sa aspon minimalizovat mnozstva... Monika krasny den ti prajem ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja mam chia semienka rada a casto si ich davam prave takto na ranajky s ovocim. Rovnako ako ty si pohar predpripravim vecer, rano pridam len ovocie. Chvalim tvoj novy sposob stravovania. Tiez by som to potrebovala. Bez cukru, to by som aj dala, ale sacharidy, tvrdy oriesok. Milujem cestoviny, chlebiky, zemiaky a ryzu... snazim sa aspon minimalizovat mnozstva... Monika krasny den ti prajem ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja mam chia semienka rada a casto si ich davam prave takto na ranajky s ovocim. Rovnako ako ty si pohar predpripravim vecer, rano pridam len ovocie. Chvalim tvoj novy sposob stravovania. Tiez by som to potrebovala. Bez cukru, to by som aj dala, ale sacharidy, tvrdy oriesok. Milujem cestoviny, chlebiky, zemiaky a ryzu... snazim sa aspon minimalizovat mnozstva... Monika krasny den ti prajem ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Moni, smekám, to vypadá jako z cukrárny. Chia používám jen do banánového koktejlu, ale jako pudink s ovocem určitě vyzkouším. Mňam, už se těším. :o)
    Přeji Ti prima týden. D.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Moni, zhubla jsi ? Taky jsem změnila stravování a za 4 měsíce jsem zhubla 7 kg a cítím se fajn. Snad se mi to podaří udržet.
    Chia znám a používáme taky do pudinku s ovocem.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Chia semínka- vím, že existují, ale do jídelníčku jsem je tedy zatím nezařadila. Jak vidím, tak to budu muset zkusit. Ten Tvůj pohár mne hodně inspiruje.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Teda to vypadá báječně. Chia semínka doma máme, dcera je nedávno koupila. Ještě jsem z nich nic nedělala. Tak vyzkouším, alespoň už vím jak na to :) Díky
    Měj prima dny, Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Chia požíváme už pár let, hlavně do chia pudingů nebo s vločkami. Ideální je nechat přes noc nasát tekutinu a já tak i lehce fermetuji.
    Chci ještě vyzkoušet chia kaši, ta se vaří, tak uvidím. Zatím pojídáme v syrovém stavu.
    Tak ať zdraví slouží.
    Ilona

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Tak tuhle snidani bych si nechala libit:-). Hezky vikend, Moni. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Moni,
    normálne si mi narobila chute :-) asi už viem, čo budem mať zajtra na raňajky. Mám ich rada, ale moji chlapi nie, tak mi aspoň viac zostane.
    A krásne fotky, aby som nezabudla.
    Pekné dni,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ja chia milujem, robím si takéto raňajky celkom často, ale teda nevyzerajú ani zďaleka takto pekne :-) Mňam!

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Krásně připravená snídaně. Snídám podobně, mám je ráda.
    Hezké dny přeji. J.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že ste si našli čas pridať komentár k tomuto príspevku. Monika