nedeľa 5. mája 2019

Tvorenie na upršaný víkend



Čo robiť doma , keď celý víkend prší ? Asi najlepší čas na tvorenie. Tak nejako to prebiehalo v mojej mysli, keď obidva víkendové dni počasie vyzeralo úplne beznádejne. Dážď je však veľmi  potrebný, takže som to brala vcelku optimisticky . Aj tak som už dávnejšie chcela vyskúšať túto zaujímavú techniku, prostredníctvom, ktorej sa dá  vytvoriť napríklad aj vlastný baliaci papier . Ani neviem či táto technika má nejaký odborný názov.  Podstata spočíva v nažehľovaní servítky prostredníctvom obyčajnej potravinovej fólie na papier alebo látku. Keďže často balím svoju prírodnú kozmetiku ako darček, tento nápad na dekorovanie krabičky alebo tašky mi prišiel naozaj veľmi šikovný.


K výrobe potrebujeme žehličku, nejakú podložku na žehlenie,papier na pečenie, servítky, potravinovú fóliu, papier, látku, papierovú krabičku alebo tašku ...  
Postup je naozaj jednoduchý. Zo servítky si oddelíme najvrchnejšiu vrstvu  (podobne ako pri dekupáži), z fólie odstrihneme potrebný rozmer . Na podložku položíme papier, na ktorý rozprestrieme fóliu. Na fóliu položíme servítku a poslednou vrstvou bude papier na pečenie. Žehličku nastavíme na maximálny výkon (bez naparovania) a jemným tlakom zažehľujeme. Teplom sa fólia rozpustí a servítka sa prenesie na podkladový papier, s ktorým úplne splynie. Výsledok je naozaj prekvapivý. 


Zaujímavo to vyzerá na  papierových darčekových taškách alebo obálkach . 







Do originálnej obálky môžete vložiť peniažky , blahoželanie alebo darčekový poukaz.



Ak chcete zažiariť na letnej  párty, ktorú budete organizovať na vašej záhrade, môžete si takýmto spôsobom vyrobiť napríklad  prestieranie. Servítka sa dá preniesť aj na látku, ja som použila ako podklad vyradenú bielu plachtu.  Ešte som k tomu vyrobila zo starej plechovky dózu na príbory a spolu so servítkou v rovnakom dekore to na stole vyzerá úžasne. Takéto prestieranie veľmi dobre ladí s jutovým alebo ľanovým obrusom . Už sa teším na leto, keď to celé doladím  kytičkou lúčnych kvetov alebo takýmito sviečkami












Prajem Vám krásny týždeň plný radosti a inšpirácie. 


25 komentárov:

  1. Super nápad i návod, asi sa dnes inšpirujem, lebo aj u nás prší celý víkend :-)
    To prestieranie s dózou sú nádherné. Vďaka za návod.
    Pekný deň,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aďka, ďakujem. Nech sa podarí, veľa radosti pri tvorení a snáď už konečne vykukne aj to slniečko.

      Odstrániť
  2. Moni, no to je super:)
    Jednoduché , krásné a vůbec by mě ro nenapadlo.
    Hezkou neděli. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka, Evi. Jednoduché veci sú väčšinou tie najgeniálnejšie.

      Odstrániť
  3. Odpadnem !! To je skvelé, ešte som o takejto technike nepočula :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som to videla raz veľmi, veľmi dávno v niekdajšej Dorke. Teraz som to len oprášila :-).

      Odstrániť
  4. Monika, to je prekrásne! Ešte urob sviečku a záhradná párty bude prekrásna. Vybrala si krásnu servítku. U nás tiež prší, ale ja čítam, lebo mám čitateľský víkend :-) Krásne dni a nech sa darí

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Anka. Veru už sa teším na leto a chvíle strávené na záhrade pri grilovačke. A čo pekné si čítala cez víkend?

      Odstrániť
  5. Moni, to je překrásné! Takovou techniku vůbec neznám, díky za vysvětlení :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka, Peťka. Ja som o tejto technike čítala v niekdajšej Dorke...to bolo už dosť dávno, ale vtedy boli deti malé a čas na tvorenie žiadny :-). V súčasnosti to dobieham a skúšam všetko čo som si rokmi odkladala...

      Odstrániť
  6. Kdysi jsem o této technice četla, ale nenapadlo mi zkusit ji. Ale teď to určitě zkusím. Vypadá to moc prima.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hanka, Ty si prvá, ktorá píše, že už o tejto technike počula. Väčšinou pre každého je to novinka. Fakt je ten, že to vymyslel niekto už dosť dávno. Vďaka za komentár.

      Odstrániť
  7. Moni, o tomto použití ubrousků jsem opravdu nikdy neslyšela, nezní to složitě a výsledek vypadá skutečně skvěle.
    Děkuji za inspiraci a přeji hezké dny, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Fiha, Moni, decoupage som uz robila, ale s tou foliou, to je velmi zaujimave - az sa mi nechce verit, ze to tak moze fungovat!! To fakt musim vyskusat :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Moni, tohle je dokonale. Jednoduche, alespon to tak vypada:-), a pritom tak efektivni!!! M.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Moni, bezvadný nápad. Moc se mi to líbí, díky za inspiraci.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Tak to je bomba! Už vymýšlím, že bych to použila na dárkové taštičky, na příští víkend chystám dárky pro 7 oslavenců.
    Krásný víkend!
    Ilona

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Moni, to je nádhera. Jsi úžasně kreativní, obdivuji.
    Přeji Ti krásný den maminek. D.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Fantastický nápad, ktorý si ukladám ♥ ďakujem, Alexandra

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Moni, daju da tie obrusky aj oprat?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Obrúsky sa nedajú prať. Môžu sa utrieť mierne vlhkou handričkou, ale prať určite nie. Prajem všetko dobré.

      Odstrániť
  15. Achima Abelard29. 3. 2023 16:30

    We willen graag de uitzonderlijke service erkennen die we tijdens het hele herfinancieringsproces hebben ontvangen. De professionaliteit en kennis van de heer Pedro van de leningmaatschappij was indrukwekkend en werd echt gewaardeerd. De heer Pedro is een betrouwbare leningfunctionaris. In het verleden hebben we ervaring met verschillende andere banken en vonden we het proces frustrerend en vervelend. De heer Pedro deed het onmogelijke om ervoor te zorgen dat aan al onze behoeften werd voldaan en dat alles grondig en efficiënt werd afgehandeld. We hebben en zullen hem in de toekomst blijven aanbevelen.” Mr Pedro Contact E-mail:
    pedroloanss@gmail.com WhatsApp+1-510-854-9661

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že ste si našli čas pridať komentár k tomuto príspevku. Monika