nedeľa 25. februára 2018

Medzi oblakmi


Dnes to nebude ani o tvorení, ani o varení, dokonca to vôbec nebude o mne. Dnes to bude o  krásnej , aj keď trochu nebezpečnej záľube  syna Matúša a jeho priateľky Deny. Obaja sú vášniví skialpinisti a horolezci . Prinášam vám  niekoľko fotografií z ich výstupov a tiež zopár citátov, ktoré som  opísala zo synovej FB stránky . 


"Skialpinizmu je najkrajší šport na svete", povedal raz v jednom rozhovore Peter Svätojánsky. A viem , že má pravdu. Spája sa v ňom tvrdá fyzická drina, pohyb v prírode a adrenalínové zážitky - teda všetko, čo mám rád. A aj keď prichádzam domov zničený a unavený, už po prvej hodine v práci sa začínam tešiť na ďalší víkend strávený na lyžiach."


"Človek a hora. Stoja proti sebe. A iba jeden z nich môže byť porazený, ale hora to nie je. Tu niet divákov, medailí, ani stupne pre víťazov. Odmenou je však čosi vzácne: pokora a poznanie."






"Hory nám nedvíhajú len zrak, ale pozdvihujú i našu dušu: Lebo horská príťažlivosť, na rozdiel od tej zemskej, ťahá človeka nahor."










Známi sa ma často pýtajú, či sa o nich nebojím.  No trošku áno, asi ako každá mama, ale zároveň im dôverujem a som presvedčená, že dobre poznajú svoje sily a  možnosti  a  nepodcenia žiadne nebezpečenstvo. A aj keď anjeli strážni  možno majú pri nich o niečo viacej práce, verím, že mi ich ochránia:-). 


20 komentárov:

  1. Nádherné, prenádherné zábery! Je to ale veľmi nebezpečná záľuba, asi by som spokojne nespávala v dňoch, kedy by bol syn s priateľkou na horách. Len pár dní dozadu je od vtedy, čo sa stalo v Tatrách nešťastie, kedy skialpinisti strhli lavínu. Želám synovi aj vám, aby sa nikomu nič zlé nestalo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Žiaľ nešťastí v horách je naozaj dosť, ale rovnako sa môže nešťastie stať pri šoférovaní auta, alebo pri akomkoľvek inom športe. Je to hlavne o skúsenostiach, správnom odhade situácie a aj o štipke šťastia.

      Odstrániť
  2. Překrásné fotky, Moni!
    Ráda věřím, že se ti uleví, když se syn v pořádku ozve nebo vrátí!
    Měj krásný večer, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Helenka. Áno je to tak, najradšej som, keď je už doma :-), ale myslím pozitívne a vždy verím v šťastný návrat.

      Odstrániť
  3. Moni, nádherný příspěvek. Fotky jsou jako z časopisu a Ti dva na nich jsou báječní a odvážní. Nedivím se, že je přitahuje horská přitažlivost, vždyť tam nahoře je tak krásně. Někdy bych chtěla mít jejich mládí a odvahu a tam nahoru se také podívat. Fotky mne nadchly a mladým přeji hodně štěstí a nádherných výšlapů (nebo výlezů?)
    Příjemný večer přeji. D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem , Dáška. Určite je tam hore nádherne, ja som nikdy v takých výškach nebola a myslím, že pri mojej fóbii z výšok to asi ani nehrozí:-). Ale im veľmi fandím a vždy s obdivom prezerám tie úžasné fotografické zábery.

      Odstrániť
  4. Odpovede
    1. Nuž naozaj sú to riadne nadmorské výšky. Ja osobne pri mojej hrôze z výšky, by som to asi nikdy nedala.

      Odstrániť
  5. Úžasné fotografie. Takového koníčka obdivuji. Vidět všechnu tu krásu na vlastní oči musí být jedinečný zážitek.
    Krásný večer, pa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Dý. Je to naozaj krásny koníček, v ktorom sa spája turistika s lyžovaním aj lezením zároveň. A tie neskutočne nádherné výhľady, to je určite obrovský zážitok.

      Odstrániť
  6. Odpovede
    1. Aj sa čudujem, že pri tých namáhavých výstupoch, ešte stíhajú aj fotiť :-).

      Odstrániť
  7. Monika ... to je nádhera ... prekrásne fotky, parádna záľuba ... aj keď naživo nič pre mňa ... ja sa s výškami vôbec nekamarátim ... Ale moja duša veľmi túži dostať sa niekedy nad oblaky a stáť nad nimi ako pri mori ... snáď raz ... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ahoj Moni, fotečky jsou opravdu nádherné,to moře mraků pod sebou je úžasné. :-) Také bych se o ně bála, ale jsou mladí, odvážní, trénovaní a určitě vědí, kde jsou jejich hranice a nehoda se může stát i na přechodu pro chodce. Přeji jim ještě hodně takových krásných zážitků, šťastných návratů a tobě klidné spaní. Pěkný den. :-) D.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Nádherné zábery! Mám hory rada, ale toto nie je pre mňa :-) Pohodový týždeň prajem

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Musí to být krása, ale zároveň veliká odvaha. Ale mládí prostě takové je.
    Krásné fotky!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Prekrásne, odvážne, obdivuhodní mladí ľudia, držím im prsty!

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Moni, to jsou nádherné fotky! Musí to být úžasný zážitek. Pěkné zimní dny, M.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Teda vyhledy jsou dokonale, nadherne. Ja bych mela desny strach, ale chapu, ze rodice s tim moc nenadelaji. Tak at se deti vzdy v poradku navrati!!! M.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Moniko,tak to je nádhera.....úžasné fotky.
    Velký obdiv.
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že ste si našli čas pridať komentár k tomuto príspevku. Monika